< Powrót do Media

10 kwietnia 2015

Palenie blach na drugi prom dla Kanady w stoczni Remontowa Shipbuilding

W piątek, 10 kwietnia br. w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding oficjalnie zainaugurowano budowę drugiego z serii trzech promów powstających na zamówienie BC Ferries - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.

W skromnej tym razem uroczystości cięcia blach na jednostkę B 615/2, obok zarządu stoczni w imieniu kanadyjskiego armatora wzięli udział: Daniel Riis - project manager oraz Sergiy Vazyansky i Zbigniew Ćwikliński z BCF. Pierwszy z nich naciskając przycisk uruchomił urządzenie do plazmowego cięcia blach.

To już drugi z bliźniaczych promów pasażersko - samochodowych budowanych dla BC Ferries. Niedawno, bo 6 marca br. położono stępkę pod budowę pierwszej jednostki z tej serii (palenie blach odbyło się 16 stycznia 2015 r.)Promy budowane są w ramach kontraktu podpisanego w 2014 roku, obejmującego projekt (RMDC 2990 Double Ended Ferry 145 AEQ, wykonany przez należącą do Remontowa Holding, spółkę Remontowa Marine Design) budowę, wyposażenie, przeprowadzenie programu prób oraz dostawę do portu macierzystego Victoria, w Kanadzie.

Promy, które zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów będą pierwszymi we flocie BC Ferries z napędem na LNG. Alternatywnie będą też mogły być napędzane olejem napędowym.

Obecnie program produkcyjny stoczni Remontowa Shipbuilding obejmuje budowę 18 jednostek pływających - 5 promów pasażersko samochodowych, 5 statków zaopatrzeniowych dla Grenlandii, 4 jednostki zaopatrzeniowe (PSV) dla platform offshore, statek do układania kabli energetycznych na dnie morskim, jednostka typu AHTS dla Arktyki, niszczyciel min, żaglowiec.